تعریف و تفاوت نایلون و نایلکس

فهرست مطالب

نایلکس چیست ؟


مواد اولیه نایلکس : نایلکس از مواد اولیه پلی اتیلنی سنگین یا همان HDPE تشکیل شده است .

ظاهر نایلکس : جنس نایلکس خشک بوده که باعث می شود با دست زدن به آن صدای نسبتا زیادی تولید کند همینطور شفافیت نایلون را نداشته و کمی مات تر است اما این خواص باعث شده که نایلکس قدرت تحمل وزن های بسیار بالایی را داشته باشد ، به طور مثال تربار ها و میوه فروشی ها و هر صنفی که دارای محصولات سنگین وزن هستند باید از نایلکس استفاده کنند زیرا به هر میزان هم که وزن محصول بالا باشد نایلکس پاره نخواهد شد و تنها کش می آید .

در گذشته بیشتر پلاستیک های فروشگاهی و کیسه زباله ها تشکیل شده از پلی اتیلن سبک بودند که این روزها جای خود را به پلی اتیلن سنگین یا همان نایلکس خودمان داده اند.

نایلون چیست ؟


مواد اولیه نایلون : نایلون از مواد اولیه پلی اتیلنی سبک یا همان LDPE تشکیل شده است .

ظاهر نایلون : جنس نایلون نرم و انعطاف پذیر بوده و دارای شفافیت و روشنایی است . با دست کشیدن روی نایلون نرمی آن به طور کامل احساس می شود و صدای چندانی هم تولید نخواهد کرد اما نایلون برای مصارفی همانند تره بار و میوه فروشی ها مناسب نمی باشد و می توان برای موارد مصرف این نمونه به لباس فروشی ها ، داروخانه و این دسته از مشاغل اشاره کرد .

فرق بین نایلون و نایلکس


همانطور که میدانید بین نایلون و نایلکس فرق هایی وجود دارد اما این تفاوت فقط به موادسازنده‌ی اولیه محدود نمی‌شود. نایلون و نایلکس علاوه بر مواد اولیه در ظاهر و مصرف نیز باهم تفاوت‌هایی دارند. برای آشنایی با تفاوت نایلون و نایلکس مقاله ای در ویکی نایلون وجود دارد که می‌توانید به طور کامل فرق بین این دو محصول را بررسی کنید. همچنین برای علاقه مندان، به کار تولید نایلون و نایلکس یک مقاله با موضوع تفاوت مواد اولیه نایلون و نایلکس؛ برای شما در ویکی نایلون آماده کردیم، تا به طور مفصل با ترکیب مواد اولیه‌ها آشنا شوید.

فرق بین نایلون و نایلکس در ظاهر این است که نایلون شفاف و براق و نرم است ولی نایلکس خشک و مات و در تولید، نایلکس را می توان با ضخامت بسیار کم و فوق العاده نازک که تعداد هر برگ در یک کیلو زیاد است تولید کرد اما برای نایلون به این راحتی نمیتوان جنس نازک تولید کرد.